ח"כ לוי אבקסיס לליצמן: "התערב בתנאי הדיור בשכירות; איפה ניתן ליטול ידיים?"

איתי גדסי No Comments on ח"כ לוי אבקסיס לליצמן: "התערב בתנאי הדיור בשכירות; איפה ניתן ליטול ידיים?"

ח"כ לוי-אבקסיס בפניה לליצמן: "הגן על השוכרים והתערב בסוגיות הבריאותיות בהגדרת דירה ראויה למגורים"

השר יעקב ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדיונים להכנת חוק שכירות ושאילה לקריאה ראשונה בוועדת חוקה, ניהלה ח"כ לוי-אבקסיס, יוזמת החוק עוד בכנסת ה-19, מאבק נגד משרדי האוצר והמשפטים שאינם מעוניינים להכניס לסטנדרטים של דירה ראויה למגורים את הצורך בהפרדה בין השירותים והמטבח וקיומם של שני כיורים נפרדים. לאור התעקשות המשרדים ובפרט משרד המשפטים, פנתה ח"כ לוי-אבקסיס במכתב לשר הבריאות וביקשה לקבל את המלצות משרדו בעניין בדיון הקרוב.

במכתב ציינה ח"כ לוי-אבקסיס כי "ברור שאדוני שר הבריאות לא היה מעלה על הדעת לאפשר למסעדה בה המזון בושל בשירותים או בצמוד אליהם ללא כל הפרדה. לפעול ולהגיש מזון לסועדים; והרי רוב אזרחי ישראל סועדים את מרבית ארוחותיהם בבית ולא במסעדות, ועל כן מניה וביה נדרשת העמדת תנאי סף תברואתיים בדירות".

עוד הזכירה ח"כ לוי-אבקסיס לשר כי פעל למען פיקוח על תנאי התברואה ובפרט הפרדת הכיורים במסגרות חינוכיות, וכי משרדו פסל היתרי הגשת מזון במלונות ובמסעדות בשל פחות מכך.

בעוד הדיון בוועדת חוקה התמקד בסוגיות משפטיות ובכמות הדירות, חברת הכנסת לוי-אבקסיס פנתה לשר על מנת להזכיר כי מוקד הדיון הוא תנאי המחיה הנכפים על השוכרים המוחלשים, ולכן הגדרת דירה ראויה למגורים אינה הגדרת אופי הדירה, אלא הגדרת מחיה בכבוד. "האוכלוסיה עליה אני מבקשת להגן היא בעיקר השוכרים המוחלשים, אלו שכיסם הריק אינו מאפשר להם להתמקח על תנאי הסף לדירה ראויה, וטובה קורת גג מהיעדרה כליל. אלו המשפחות, הזוגות, הצעירים והקשישים אותם נפקיר באם לא נעמיד את התנאי הזה" כתבה במכתבה.

את המכתב סיכמה באומרה "אי התערבותך או התערבות מעטה מצדך תכשיר את פגיעת המשכירים בבריאות השוכר, פן אליו משרד המשפטים אדיש במקרה הטוב, ובמקרה הרע ציבור השוכרים אינו מעניין אותו כהוא זה." והוסיפה בכתב – "איפה לדעתך ניתן יהיה ליטול ידיים?" שכן ההלכה מחייבת נטילה מחוץ לשירותים.



0 תגובות